W 2020 można dobrze wyjść cało z dachowania ale czy za za 10 lat też?

W 2020 można dobrze wyjść cało z dachowania ale czy za za 10 lat też? czyli symulatordachowania.info ypadków na drogach w naszym kraju spowodowane są przez czynnik ludzki. Co składa się na ten czynnik? Wiele sytuacji - może to być np. zwykła nieuwaga, brak dostosowania się do podstawowych zasad ruchu

Dodane: 27-04-2020 06:03
W 2020 można dobrze  wyjść cało z dachowania ale czy za za 10 lat też?

symulatordachowania.info


W całej Polsce organizowane są szkolenia

Bezpieczeństwo na drodze tworzą ludzie którzy się po niej poruszają. Statystyki prowadzone przez polską policję pokazują, że ponad 90% wypadków na drogach w naszym kraju spowodowane są przez czynnik ludzki. Co składa się na ten czynnik? Wiele sytuacji - może to być np. zwykła nieuwaga, brak dostosowania się do podstawowych zasad ruchu drogowego (takich jak np. bezpieczny odstęp), bezmyślność, czy po prostu tzw. "ułańska fantazja". Wielu z tych sytuacji dałoby się uniknąć jeżeli kierowcy zachowywaliby podstawowe zasady na drodze i mieli większe umiejętności w prowadzeniu pojazdów. W szczególności dotyczy to sytuacji awaryjnych, w tym ekstremalnych, np. dachowania. W całej Polsce organizowane są szkolenia dla kierowców w zachowaniu w takich sytuacjach. Są to zarówno szkolenia teoretyczne, w tym szkolenia BHP. Zajęcia praktyczne realizowane są na specjalnie przystosowanych torach i samochodach. Jedną z nowości pomagających uświadomić kierowców oraz nauczyć ich odpowiednich odruchów w awaryjnej sytuacji jest symulator dachowania. Coś co byłoby w normalnych warunkach bardzo trudne do symulacji, to na symulatorze jest możliwe do symulowania nieograniczoną wręcz ilość razy. Dzięki temu umiejętności i świadomość kierowców na ten temat wzrasta co przyczynia się zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.


Pod okiem instruktora można przećwiczyć różne

W Polsce, aby zostać kierowcą, wystarczy ukończyć podstawowy kurs obejmujący zaledwie 30 h jazdy, nie licząc zajęć teoretycznych. A to oznacza po zsumowaniu, że w czasie nieco ponad jednej doby mamy nabyć umiejętności niezbędne do kierowania autem. Jest to jednak zbyt optymistyczne założenie. Trzeba przede wszystkim mieć na uwadze to, że umiejętności zdobyte na podstawowym kursie prawa jazdy są elementarne i jeżeli do tej pory nie uczyliśmy się nowych rzeczy, to nasz proces szkoleniowy zakończył się tylko na tych 30 h. Teraz po prostu jesteśmy bardziej wprawni w tym czego się nauczyliśmy. Tymczasem szkolenia w zakresie prowadzenia samochodu są o wiele bardziej rozbudowane. O ile nie zdobywamy wiedzy we własnym zakresie, np. z internetu, to warto zastanowić się nad takimi kursami. Często są to szkoły bezpiecznej jazdy, uczące BHP oraz umiejętności praktycznych w sytuacjach awaryjnych. Pod okiem instruktora można przećwiczyć różne scenariusze, takie jak np. poślizg czy dachowanie. Właśnie ten ostatni manewr jest bardzo niebezpieczny i raczej niemożliwy do przećwiczenia w normalnych warunkach. Dlatego istnieje urządzenie takie jak symulator dachowania. Można w nim wręcz w laboratoryjnych warunkach przećwiczyć dachowanie i wypracować dobre nawyki zwiększające szansę przeżycia w takiej sytuacji.


Przecież można było zwolnić wcześniej nie

symulatordachowania.info

Wielu młodych kierowców zbyt lekceważąco podchodzi do prowadzenia pojazdu. Mimo przebytego szkolenia i wiedzy o konsekwencjach, świeżo upieczeni kierowcy wsiadają pewnie za kierownicę i czują się jakby jeździli od zawsze. Dopiero w momencie zdarzenia losowego, takiego jak wypadek czy kolizja, zauważają swoje błędy w postępowaniu. Przecież można było zwolnić wcześniej, nie trzeba było wyjeżdżać na przeciwległy pas w zakręcie czy wsiadać na miejsce kierowcy na dzień po suto zakrapianej imprezie.

Jak jednak zapobiec niebezpiecznej sytuacji wcześniej, a nie w momencie, kiedy jej skutki są już nieodwracalne? Czy przestrzeganie przepisów bhp w samochodzie musi dojść do skutku, kiedy jesteśmy już poszkodowani? Niekoniecznie. Z pomocą w przyswajaniu młodym kierowcom tego, co dzieje się podczas wypadku przychodzi nam symulator dachowania.

Ta niepozorna nazwa skrywa za sobą realną sytuacje, w jakiej znajdują się pasażerowie i kierowca podczas wypadku. Uczestnicy wsiadają do pojazdu, który dzięki specjalnej maszynie, obraca się pokazując nam jak zachowują się nasze ciała podczas wypadku, a także jaką trajektorię lotu przyjmują przedmioty pozostawione "luzem" w pojeździe. W takiej sytuacji, kiedy mamy do czynienia z zachowaniem, nawet zwykła butelka wody może stanowić dla nas śmiertelne zagrożenie.

Podsumowując. Każdy kierowca powinien choć raz przekonać się, czym jest symulator dachowania, aby zachować pokorę za kierownicą i uchronić nie tylko siebie, ale także innych uczestników ruchu drogowego.


w Japonii jest rzeczą naturalnąW warunkach kontrolowanych rozwijać się ww

Rozwój osobisty bardzo często pojawia się na ustach ludzi w telewizji oraz internecie. Uczymy się odpowiednio mówić, żeby trafić do ludzi. Uczymy się języków obcych, żeby łatwiej było nam walczyć o podniesienie zarobków bądź też zmianę pracy. Edukujemy się w kwestiach duchowych w zależności od wiary jaką wyznajemy. Coraz częściej można znaleźć informacje odnośnie potrzeby nauki ekonomii, która np. w Japonii jest rzeczą naturalną. W szkołach bardzo często prowadzone są szkolenia w kwestii zachowań bhp podczas zajęć, oraz w razie niebezpiecznych wypadków. Uważam, że to bardzo ważne szkolenia, bo przecież "nie znasz dnia ani godziny". Każdy zakład pracy ma obowiązek przeprowadzić z początkującym pracownikiem szkolenia bhp. Dlatego jestem zdania, że warto pójść o krok dalej. W warunkach kontrolowanych rozwijać się ww prowadzeniu samochodu. Auta rozwijają przecież coraz większe prędkości i w razie poślizgu mogą wydarzyć się nieprzewidziane rzeczy. No właśnie! Czy na pewno są one nieprzewidziane? Warto poddać się symulatorowi poślizgów i dowiedzieć się jak powinniśmy się zachować. A może symulator dachowania? Bo w końcu dachowanie jest sytuacją, która rzadko się przydarza i rzadko się o tym mówi. A jednak przytrafić się może! Rzecz nie trudna do zrozumienia, że każdy będzie postępował według swoich własnych preferencji. Niemniej polecam spróbować przeżyć jak najwięcej w warunkach symulatora.


W końcu osoba kierująca pojazdem dba

Każdy z nas chociaż raz dziennie mija na drodze kierowcę bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Takim osobom przydałoby się przypomnienie podstawowych zasad BHP jazdy na drodze. Z tego powodu warto pomyśleć o tym, to przejść dodatkowe szkolenia przypominające jak prawidłowo jeździć autem. Bodźcem skłaniającym do takich przemyśleń może być przeżycie dachowania. Na całe szczęście niekoniecznie realnego. Symulator dachowania to urządzenie, która pozwala przeżyć wypadek bez żadnych strat. Wszyscy, którzy poddają się takiej próbie, zaczynają być bardziej świadomi tego w jaki sposób pasy bezpieczeństwa chronią ich życia. Prawidłowo zapięte pasy pozwalają na uniknięcie śmierci nawet w połowie przypadków kolizji drogowych. Powinni o tym pamiętać nie tylko kierowcy, ale również wszyscy pasażerowie. W końcu osoba kierująca pojazdem dba nie tylko o siebie, lecz także o wszystkich podróżnych. Istotne jest to, aby prawidłowo zapinać pasy bezpieczeństwa. Wydaje się, że nie można popełnić większych błędów w tej czynności, jednak prawda okazuje się inna. Bardzo wiele osób nieumiejętnie zapina pasy przez co są one nieskuteczne. Podczas nieprzewidzianych kolizji drogowych mogą nawet pogorszyć stan zdrowia podróżującego. Z tego powodu warto zapoznać się z prawidłowymi zasadami zapinania pasów bezpieczeństwa w aucie.